Soha nem értettem a politikusokat és politikusokká vedlett műszakiakat.
Hogy nem lehet már évtizede lépésenként haladni.
Akarni kellene! (Ez a kedvenc mondásom)
Miért nem lehetett tendereket kiírni önvezető buszokra!
(nem hazudni, mint Musk az önvezetésről, az még ma is problémás nemhogy akkor)
Az önvezető metrók már hétköznapiak, a vonatok is technikailag önvezetők, csak biztonsági okokból van a fülkében vezető.
A busz, első lépésnek, olyan életszerű lenne. És kezdetnek csak annyi kell, hogy a szűklátókörű politikusok megrendeléseket adjanak! Hogy legyen miért fejleszteni az EU-s cégeknek, tudva hogy van piaca. Sőt védett piaca, ahol nem a kínai és amcsi cégekkel versenyeznek, hanem az EU cégei csak. Mert önkormányzati meg állami megrendelések. Nem a legolcsóbbat(!) kellene választani, hanem az EU legjobb ajánlatot!
(Kérdezzétek meg egy svájci falu polgármesterét, mi lenne ha nem egy helyi lakos asztalost bíz meg az iskolai szekrények készítésére, hanem a 10%-al olcsóbb kínait veszi... közgáz szempontból meg a legnagyobb baklövés ha lokálisan 10%-al olcsóbb, annyit spórol, de a helyi és országos adók kiesése miatt 30% állami bevétel veszteség.... mekkora üzlet)
Miért busz?
Mert egyszerű!
És aki műszaki az tudja, hogy az egyszerűbbtől lépésenként haladni az összetettebb felé, az nyerő stratégia tud lenni.
Ugye egy ilyen busznak legyen egy dedikált buszsáv. Ha még a 1.0 verzió nem tud optikai alapon útkövetést sem, nem elvárás még, az sem gond. Akár az aszfaltba ágyazott vezetőkábel, vagy egy speciális vezető felfestett csík is irányíthat.
Majd a 2.0-ra lehet optikai úttartás.
Az első változatban elég, ha a busz nem tud nekimenni semminek! Ezt leprogramozni ezerszer könnyebb! És kezdő lépésnek jó.
A kínai bölcsek szerint az ezer mérföldes út is az első lépéssel kezdődik.
De a buta EU-s politikusaink miatt senki nem lépi meg az első lépést sem!
Jobban nyírják a helyi ipart, mint a versenytársak.
Kínában van ilyen rendszer, és 20-50 buszsofőr helyett egyetlen diszpécser figyeli a működést. Ha elakad a busz (pl. leparkolnak elé), akkor hangosbeszélőn tud kommunikálni, kézi-távvezérléssel akár kerülni is tud, de egyszerűen odaküldi a rendőrautót. És megoldódik a probléma.
Mégegyszer: akarni kellene!
