Ha az országok nem viszik végig az adóztatási szabályok megalkotását és betartatását, abban speciel nem az Uber a hibás, hanem a helyi politikusok.
Olyan, hogy egy polgár jövedelmet szerez és azt nem adózza le... na az nem a kifizető cég bűne, hanem a helyi adóhivatal inpotenssége.
Az Uber korrekten fillérre elszámolt pl. az észteknek, hogy kiknek mennyi jövedelmet (pontosabban bevételt(!) utalt ki.
Innen oldják meg a kormányok helyben!
Már csak azért is elszámol (rendszeresen adja át az adatokat digitálisan), mert ha nem tenné, automatikusan jogalapot képezne a betiltása.
Vagyis amelyik ország kéri, az meg is kapja.
A társasági adó probléma már valós, én ezt lineáris, szektoron belül egységes adózással oldanám meg.
Egyszerűen képtelenség a százéve, a nemzetállamokra kitalált társasági adót használni.
El kellene itt felejteni. Határon átnyúló szolgáltatásoknál *értelmeztehetlen*.
Helyette az ÁFA mellé egy, a cég árbevételét sújtó lineáris adó.
Pl. Uber esetén az ÁFA levonása mellé pl. további 10 vagy 20% csak az UBER saját bevételét (tehát az országban fizetett ÁFA vagy más adókat, a sofőröknek kifizetett pénzeket levonva, a saját tiszta bevételt)
Ennek jogalapja az ország saját felségterületének és piacának használata. Ezért fizetni kell.
Társasági adó meg az anyaország ügye, annyi.
A belföldi cégek meg így tudnak versenyezni a külföldi céggel, ha az adószázalék jól volt meghatározva, mert "átlagban" a külföldi cég lineáris adója nagyjából ugyannyi mint a helyi cég terhei (pl. társasági adója).
Nem mellesleg korrekt rendszer esetén a helyi vállalkozó is vállalhassa, hogy ugyanilyen százalékot fizet és nem kell terhelnie magát adminisztrációval a társasági adó megfizetéséhez.
Mindenki nyerhetne.
És lenne ilyen százalék (számítási móddal) mindenféle tevékenységre.
Szoftverértékesítés másik országba vagy webes szolgáltatás nyújtása (szolgáltatási tevékenységi körönként) vagy mint itt, helyi tevékenység szervezése külföldről, stb. stb.
Ezt is leginkább meg kellene oldani, azt meg akarni kellene.