Az eredeti szamla birtokában...
Jó kis kiskapu a garancia elhárítására.
Ezen okból az EU-ban keményen váltani kellene a termék felelősség irányába a gyártói-kereskedői feladatokan.
Kedvenc példám a LED ízzó. Hiába ad 3-5-7 év garanciát, ha ez egy tömegfogyasztási termék, senki nem őrzi meg a számlát és még azt sem tudja milyen kereskedőnél (ABC-ben, plázában) vette.
A termékek egyértelmű egyedi sorozatszámozása felé kellene elmenni és ha a kereskedői láncon visszafelé garancia nem érvényesíthető, akkor az EU területére beérkezés dátumától kezdődó teljes EU területén érvényes gyártói garancia lépjen fel, az egyedi termékszám alapján, amit netes ellenőrzéssel lehet megállapítani. Innen vagy a gyártó országos/eu képviseleteihez vagy a velük egy bizonyos forgalmazott mennyiség feletti kereskedőihez lehet visszavinni, akik ugyanúgy kártalanítani tudnak és összegyűjtve a hibás termékeket visszajuttatni a gyártóig.